SALG OG KØB AF ANDELSHAVE I H/F SYVENDEHUS

 

I H/f Syvendehus har vi desværre ingen venteliste og bestyrelsen ved ikke hvilke huse der er til salg. Hvis du er interesseret kan du derfor kun gå en tur rundt, holde øje med og sætte en seddel op i opslagstavlen på parkeringspladsen.

 

Ved salg af kolonihavehus er proceduren som følger:

 

  • Sælger informerer bestyrelsen i H/f Syvendehus at man agter at sælge sin andel. Dette gøres via mail til: bestyrelsen@syvendehus.dk. Ligeledes oplyses der om Købers navn, e-mail og den planlagte overtagelsesdato.
  • Køber indbetaler 5.000,- kroner på vores konto i Arbejdernes Landsbank som indmeldelsesgebyr, der ikke refunderes ved senere salg.

      Kontonummer:                        5341-0000245735

Køber skal anføre:  ”Køb have (havenummeret)”, som modtagers reference.

  • Efter modtagelsen af de 5.000 kroner aftales der et overdragelse/godkendelse møde mellem Formand, Kasserer, Sælger og Køber. 
  • Køber medbringer fotokopi af pas/kørekort og sundhedsbevis til overdragelse/godkendelse mødet. 
  • Andelsbeviset medbringes af Sælger til overdragelse/godkendelse mødet, hvorefter det underskrives på næstkommende bestyrelsesmøde og siden afleveres til Køber. 
  • Overdragelse/godkendelse dokumentet udfyldes på overdragelses/godkendelses mødet. 
  • Senest fem bankdage efter overdragelse/godkendelse mødet indbetales den fulde købssum af Køber på vores konto i Arbejdernes Landsbank: 

Kontonummer:                        5341-0000245735

Køber skal anføre:  ”Køb have (havenummeret)”, som modtagers reference.

  • Senest 10 bankdage efter overdragelse/godkendelse mødet betaler bestyrelsen den fulde købssum minus eventuel indeholdt tinglyst bankgæld til Sælger. 

Hvis der er pant i huset, skal Sælger orientere Bestyrelsen og Køber. Kreditor (Banken) skal senest 14 før overdragelsesmødet give H/f Syvendehus en erklæring fra kreditor (Banken) om hvorvidt H/f Syvendehus skal indeholde en del af købssummen. Sælger er ansvarlig for at fremskaffe denne erklæring, når der er pant i huset.  Hvis den forlangte erklæring ikke foreligger, vil overdragelsesmødet blive udskudt til at dokumentationen er i orden. 

I særlige tilfælde kan Ejendomsmægler også varetage Bestyrelsens opgave vedr. pant i huset og fordeling af købssummen.


Dokumenter ved salg:


Vedtægter 

Ordensreglement

Praktiske oplysninger

Lokalplan for H/F Syvendehus

Spildevandsplan Herlev Kommune 2020-2029

Tinglyst deklaration 

Årsregnskab 2023

Budget 2024

Kontingent

 


 

Dokumenter vedrørende generalforsamlinger, herunder indkaldelse og referater findes under punktet "OM OS" Generalforsamlinger og det respektive år. Det samme gør sig gældende for ekstraordinære generalforsamlinger.

 

Husk ved overtagelsen:

 

Aflæs vandmåleren. Forbruget siden sidste aflæsningsdag afregnes indbyrdes mellem Sælger og Køber. Sidste målerstand kan oplyses af kassereren.

Når måleren alligevel aflæses, åben for hanen i brønden for at efterse om der er utætheder på havelodden eller i huset. Måleren skal ikke bevæge sig, hvis alt vand er lukket i huset eller andre vandinstalationer på havelodden.

Aflæs el-måleren og send oplysningerne til Ørsted eller andet relevant energiforsyningsselskab. Sælger skal oplyse Køber om aftagenummer som Sælger eksempelvis kan finde på energiforsyningsselskabets hjemmeside eller betalingsoversigten fra BS. Sælger medbringer ligeledes aftagenummer på overdragelses/godkendelses mødet.

 

Køber rådes til på et tidligt stadie i processen at sikre sig der ikke er pant i huset på havelodden. Dette kan for eksempelvis gøres i tingbogen på tinglysning.dk. Log ind med Mitid under "Forespørg med log ind".

Vores matrikelnummer er: 0013b Landsejerlav: 14152 - HJO - Hjortespring. Husk at få Sælger til at aflyse pantet, selvom der ikke optages nye lån og/eller benytte sig af den eksisterende tinglysning.

Eventuelt E-rids er på Købers regning.